BlaBlaCar
Strona startowa Blog Jak się wyspać podczas podróży?

Jak się wyspać podczas podróży?

BILDUNTERSCHRIFT | © Photo by Lauren Kay on Unsplash

 

Czeka Cię długa podróż, po której od razu ruszasz zwiedzać miasto? A może podróżujesz służbowo i chcesz być wypoczęty podczas spotkania? W takich sytuacjach warto wykorzystać czas przejazdu na spokojny sen.

 

Wielu z nas ma problem z zaśnięciem podczas podróży. Liczenie owiec nie pomaga? W tym tekście podpowiemy Wam jak zasnąć błogim snem w autokarze lub pociągu.

Muzyka

Nie od dziś wiadomo, że muzyka pozwala się zrelaksować i odpocząć. Jest zresztą jednym z najlepszych sposobów na walkę z bezsennością. Według badań, odpowiednie utwory pomagają nam szybciej przejść do kolejnej fazy snu (REM) odpowiadającej za regenerację organizmu. Co ciekawe, według badaczy z Anglii, do spokojnego snu najlepiej przyczyniają się utwory Bacha, Mozarta czy… Eda Sheerana. Wiemy, że muzyka może działać uspokajająco i kojąco. Pamiętajmy jednak o słuchawkach, by nie przeszkadzać innym podróżnym. Muzyka nie zawsze łagodzi obyczaje. Możemy też skorzystać ze - specjalnie zaprojektowanej do spania - wygodnej opaski z wbudowanymi słuchawkami.

Zatyczki do uszu, opaska na oczy

Jeśli do snu potrzebujesz ciszy - zamiast muzyki - polecamy zatyczki do uszu i opaskę na oczy. Pełne odcięcie od otoczenia sprawi, że się zrelaksujesz, a to pozwoli Ci łatwiej wpaść w objęcia Morfeusza.

Najważniejsza jest wygoda

By podróżować komfortowo, warto pamiętać o odpowiednim stroju. Jeśli czeka nas długa podróż, załóżmy raczej luźniejsze dresy, a nie sztywne jeansy. Dobrze sprawdzą się też najzwyklejszy t-shirt i - na wypadek niższych temperatur - bawełniana bluza. Zabierzmy też poduszkę, która zapewni właściwe ułożenie głowy. Dzięki temu, łatwiej zaśniemy, a po podróży nie będzie nam doskwierać ból szyi lub kręgosłupa. Poza tym, dzięki utrzymaniu odpowiedniej pozycji, nie obudzimy się, opierając głowę o ramię innego pasażera. Na rynku jest dostępne wiele poduszek - można wybrać jedną z pluszowych, wypełnionych granulatem lub nadmuchiwanych o różnych kształtach i stopniach twardości.

Jedzenie i napoje

By dobrze nam się spało, warto dobrać również odpowiedni jadłospis. Przed podróżą, zamiast wypijać energetyka, kawę lub herbatę, zabierzmy kubek termiczny z odpowiednią mieszanką ziół. Może to być np. chmiel, lawenda, melisa i mięta. Jeśli zioła są dla Ciebie zbyt gorzkie - możesz dodać łyżeczkę miodu.
Co jeść? Lepiej wybrać lekki brązowy ryż niż smażone w głębokim tłuszczu frytki. Powinniśmy przede wszystkim unikać słodyczy i ciężkostrawnych potraw. Możemy zjeść kanapkę z ciemnego pieczywa lub sałatkę warzywną, ale bez tłustych sosów. Jeśli podróż trwa za dnia i musisz zjeść obiad - zdecyduj się raczej na potrawy pieczone lub gotowane, a nie smażone. Porcje niech będą jednak małe, przejedzenie wpłynie niekorzystnie na samopoczucie i nie pozwoli Ci zasnąć.

Ćwiczenia ułatwiające zaśnięcie

Najlepszym ćwiczeniem ułatwiającym zaśnięcie jest… oddychanie. Co jasne, łatwiej nam usnąć, gdy jesteśmy wyciszeni. Jedną z metod relaksacyjnych, zaproponowanych przez dra Andrew Weila jest 4-7-8. Jak je wykonać? Poniżej tłumaczymy, krok po kroku:

  • Dotknij podniebienia czubkiem języka - tuż za przednimi zębami. Trzymaj go w tej pozycji przez całe ćwiczenie. Wykonaj w miarę szybki, pełny wydech przez usta;
  • zamknij usta i przez cztery sekundy (licząc w myślach) wdychaj powoli powietrze;
  • Wstrzymaj powietrze przez siedem sekund
  • Następnie, spokojnie, wydychaj powietrze ustami przez osiem sekund

Jest to jeden cykl ćwiczenia - w sumie powinniśmy go wykonać cztery razy. Jest to tylko jedno z wielu ćwiczeń, które znajdziecie na stronie naukowca.

 

Usnąć pomoże aplikacja

Dzisiaj, kiedy prawie każdy z nas ma smartfona, bez problemu znajdziesz sporo aplikacji, które pomogą Ci się zrelaksować. Jedną z nich jest Calm, która ma wiele opcji - m.in. lekcje medytacji. W aplikacji znajdziemy np. kojącą muzykę i towarzyszące jej obrazy, które pozwolą nam łatwiej zasnąć.
Niezależnie od tego którą metodę wybierzesz, czy zaserwujesz sobie cały ich zestaw, pamiętaj że najważniejsze jest nastawienie. Potraktuj podróż jak początek przygody i coś przyjemnego. To czas w którym możesz się zatrzymać i zrelaksować.

Słodkich snów życzy Zespół Busradar.pl


BILDUNTERSCHRIFT | © Photo by Jed Villejo on Unsplash

Utworzone 2019-02-27
Twoja przeglądarka jest przestarzała!

Zaktualizuj swoją przeglądarkę, aby poprawnie wyświetlić tę stronę. Zaktualizuj przeglądarkę już teraz

×