Koronawirus (COVID-19): To, co musisz wiedzieć, podczas podróży
BlaBlaCar
Strona startowa Prawa pasażera

Prawa pasażera w transporcie autobusowym i autokarowym

Prawa pasażera w autobusach i autokarach w obrębie Unii Europejskiej są regulowane przez Rozporządzenie (UE) No. 181/2011. Oficjalne podsumowanie rozporządzenia opublikowane przez Europejską Komisję można znaleźć tutaj.

Rozporządzenie UE reguluje w szczególności:

  • Zakaz dyskryminacji pasażerów
  • Prawa osób niepełnosprawnych
  • Prawa w przypadku wypadków
  • Prawo do informacji
  • Prawa w razie odwołania lub opóźnienia
  • Prawa przy rozpatrywaniu skarg

Uwaga:
Przepisy stosuje się tylko wtedy, gdy podróż jest planowane na co najmniej 250 km.

Organ pojednawczy SÖP

Przy sporze z firmą, w przypadku gdy porozumienie nie może być zawarte bezpośrednio, możesz skontaktować się z organem pojednawczym:
Organ pojednawczy dla transportu publicznego (Schlichtungsstelle für den öffentlichen Personenverkehr e.V. (SÖP)

Celem tego rozporządzenia jest ustanowienie jednolitych warunków dla tego sektora w Unii Europejskiej, a także zapewnienie pasażerom, jako słabszej stronie umowy transportowej, ochrony minimalnej. Osoby niepełnosprawne i osoby o ograniczonej sprawności ruchowej powinny mieć takie same możliwości, aby wziąć udział w wycieczkach autokarowych jak każdy inny.

Twoja przeglądarka jest przestarzała!

Zaktualizuj swoją przeglądarkę, aby poprawnie wyświetlić tę stronę. Zaktualizuj przeglądarkę już teraz

×